MIVA kerkdeurcollecte 2024: een ambulance voor verloskundige Zelly

By 7 augustus 2024No Comments

In het weekend van 24 en 25 augustus wordt de jaarlijkse kerkdeurcollecte gehouden ten behoeve van de MIVA. Dit jaar wordt uw aandacht gevraagd om onnodige baby- en moedersterfte te voorkomen in het Zambia.

Een dag lopen naar de kraamkliniek om te bevallen? Voor vrouwen in het achterland van Zambia is dat vaak realiteit. De kliniek van verloskundige Zelly heeft namelijk geen vervoer. De afstanden zijn enorm en er zijn alleen zandwegen. Met regelmaat moeten vrouwen hun baby langs de kant van de weg ter wereld brengen. Dat zorgt voor levensbedreigende situaties. Een ambulance kan onnodige sterfte voorkomen. Daarmee kan Zelly zwangere vrouwen snellere toegang tot medische hulp geven en kunnen complicaties eerder worden behandeld. Dat leidt tot minder sterfte van moeders en hun baby’s en verbetert de toegang tot de gezondheidszorg van deze gemeenschap in Zambia.

Met de kerkdeurcollecte wordt geld ingezameld voor goed vervoer, zodat zwangere vrouwen tijdig de medische hulp kunnen krijgen die nodig is om onnodige sterfte te voorkomen. Op de site www.miva.nl treft u meer informatie aan. Het Missiecomité hoopt dat velen het werk van Zelly en haar collega-hulpverleners zullen steunen. U kunt ook helpen door een bedrag over te maken op rekeningnummer NL33 RABO 0361 5389 28 ten name van St.Missiecomité, onder vermelding van “collecte MIVA 2024”. Hartelijk dank!