Periodiek vinden er gezinsvieringen plaats. Hier kunnen jullie met de hele familie naar toe komen. We proberen de teksten zo uit te kiezen dat ook de kinderen deze goed kunnen begrijpen. Wij bieden kinderen die een instrument bespelen de mogelijkheid deel te nemen aan de muzikale omlijsting van deze vieringen (indien er hiervoor interesse bestaat svp contact op nemen met een van de leden van de gezinsmissengroep).

Soms zitten alle kinderen rond het altaar om te luisteren naar het verhaal. Na het verhaal zal meneer pastoor in gesprek gaan met de kinderen om het verhaal verder uit te leggen. Soms blijven woorden moeilijk te begrijpen.

We proberen dan op een andere manier duidelijk te maken waar het verhaal over gaat. Zo doen we toneelstukjes, laten we plaatjes of tekeningen zien of we verzinnen iets anders leuks. In een kerkelijk jaar zijn altijd speciale momenten waarbij er óók een gezinsviering is.

Met Kerstmis is er op kerstavond en met Pasen op eerste paasdagmorgen altijd een gezinsviering. De kerk zit dan vol met gezinnen.

Als gezinsmissengroep zijn wij naarstig op zoek naar mensen die onze vrijwilligersgroep willen komen versterken. Ben je hierin geïnteresseerd neem dan via email contact op met mevr. Marij Pasmans en/of het secretariaat van onze parochie.

Kom je gauw eens kijken met jouw hele familie?